Shopping

Yankee Candle – Vanilla Satin

Åh! Hur kan jag ha missat dessa underbara ljus?! Jag köpte med mig 4 st Vanilla Satin från New York. Hur underbara som helst! Jag har dem som ”doftgran”. Jag har aldrig tänt dem än, och ändå doftar de underbart! Jag kan inte sluta med att gå och sniffa på dem utimellan, hihi!

Såg nu att man kan beställa dem på nätet i Sverige, härligt! Ni hittar dem på YankeeCandle.se. Detta ljus kostar alltså 225 SEK i Sverige, galet! Jag betalade 67 kr för dem i NY. Lite bättre kurs! 🙂

Är redan beroende av dem..

Viktigt med mat efter shopping. Och fota den!

Dag 4 – New York City

Oj vilken dag! Vi har hunnit ganska mycket känner jag. Jag har även blivit lite förkyld av alla promenader! Typiskt. Det är oftast runt 15 grader här, men det blåser mycket! Så det känns kallt. Nästa gång åker vi hit i Juni tänker jag 🙂 Bättre väder och grönare natur.

Vi började i alla fall dagen med att besöka Ground Zero, platsen där World Trade Center stod. Riktigt coolt faktiskt! Vi fortsatte vidare mot Battery Park, där man tex kan se Frihetsgudinnan på håll. Vi gick även förbi den kända tjuren som står mitt på gatan. Wall Street mm.

Ground Zero

Wall Street, Stock Exchange

När vi väl var i Downtown gick vi in på NYs näst kända märkesoutlet, Century 21. Det kändes väldigt rörigt, massor av folk och inte lika organiserat som på Woodbury Premium Outlet. Woodbury har även bättre märken tycker jag. Skriver mer om allt vi besökt när vi är hemma igen.

Ett inköp blev det i alla fall, ett par solbrillor från Marc Jacobs. Supernöjd!

Brillor från Marc Jacobs

På kvällen skuttade vi runt på stan, besökte bla Bryant Park som var väldigt fin. Vi tog en massa kort på fina Chrysler Building, Grand Central osv.

Chryster Building

Grand Central Station

Utsikten från vårt hotelltak

Vädret ska vara som bäst imorgon, så då tänker vi besöka Empire State Building, Rockefeller Center samt åka färjan förbi Frihetsgudinnan. Wihoo!

Dag 3 – New York City

Jag vaknade som vanligt tidigt, just före kl 06. Jag gick igenom mailen som tog ca 1 h. Färdigjobbat! Vi gick ner till frukosten vid 8, mumsade oss mätta och gjorde oss sedan redo för en busstur till Woodbury Common Premium Outlet.

För er som inte vet vad det är så kommer det ett helt inlägg med info om Woodbury + en massa bilder om galenskapen senare. Kort sagt är det en fabriksoutlet för märkesbutiker.

Jag har hört och läst så mycket om den och Century 21, så vi tänkte ta oss en dagstur vilket var klart värt det! Jag hade som inga förväntningar eller nån särskild tanke på vad jag skulle inhandla. Kortet glödde dock hela dagen, gud så kul det var! 220 märkesbutiker samlade på samma ställe.

Mest folk var det på Michael Kors, där jag inhandlade 2 väskor + en börs. Sååå glad! Det blev även shopping på Ralph Lauren i form av lyxiga ljus till vårt sovrum, även några fler ljus från Yankee Candle. Underbart! En ny ögonsten i form av en Trenchcoat från Burberry fick även följa med hem. Behöver jag säga hur glad jag är? En toppendag helt enkelt!

Jag skulle vilja åka hit varje år för att uppdatera samlingen. Rekommenderas varmt!

Bussen kostar 42 USD tor, resan tog ca 1 h dit, men 2,5 h hem pga massor av bilkö. Biljetten köper du enklast av ”biljettkillarna” i röda/gula kläder utanför busstationen. De springer omkring på gatorna hela dagarna. Smidigt!

Vi kom hem vid 19tiden, trötta som tusan. Så vi skuttade ut på gatan för att inhandla lite mumsiga tillbehör. Typ chokladmuffins, fruktsallad, pizza och sushi.

Imorgon ska vi bla besöka Ground Zero.

Alla springer omkring med resväskor på Woodbury, vi lyckades proppa våran full!

Vi vaknade redan kl 05, kunde inte somna om. Så jag jobbade en stund innan vi gick ut och käkade frukost. Denna gång blev det en fullpackad chickenwrap, en fruktsallad, en brownie samt en juice och en kaffe på det. Jag älskar att allt är så stort, och tungt! Ungefär dubbelt så stort som i Sverige. Galet!

Vi skuttade sedan in på hotellet, tog vårt pick och pack för att dra vidare till Times Square. Rättare sagt, Times Square Element West, hotellet vi ska bo på resterande 5 nätter. Läget är helt fantastiskt, även hotellet i helhet. Det verkar nybyggt, väldigt fräscht.

Vi blev väldigt bra omhändertagna, och trivdes som tusan redan första sekunden. Efter att ha packat oss in och spanat in utsikten var det dags för dagens första äventyr, vår andra Hop on, Hop off bus. Denna tur tog oss runt Midtown och Downtown.

Dock var denna tur inte lika trevlig pga vädret. Det är 17 grader, men moln och blåsigt. Det känns som höst!

Vi hoppade av i China Town för att utforska områdena Downtown, typ Little Italy, China Town, SOHO, Tribeca mm. Kallt som tusan, men intressant att se hur stadsdelarna förändras. Efter lite kurr i magen hittade vi en thairestaurang där vi käkade favoriten Chicken Cashewnut.

Vi fortsatte ut på gatan och hoppade på bussen igen som tog oss förbi alla sevärdheter och slutligen till Times Square igen. Frusna som tusan skyndade vi in på hotellet, gjorde kaffe och ställde oss i duschen för att värma oss.

Resten av kvällen spenderades på fina MACY’S. Jag försöker bestämma mig för vilken väska jag ska inhandla, inte lätt! Tror därför att det blir 2 st 🙂 De är ju så billiga här jämfört med i Sverige! Det blir åtminstone en Michael Kors. Jag är ju så kär i dem!